Núdzové štartovanie
Náme dve možnosti: buď auto roztlačit,alebo roztiahnuť na lane (akonáhle vozidlo
naberie rýchlosť, zaradiť dvojku, maximálne trojku a pustiť spojku), alebo štartovať
štartovacími káblami. Tie sa pripoja na batériu druhého auta, ktorého motor beží
a mal by naskočiť aj ten váš. Štartovacie káble sa dajú zohnať už od pár Eur v marketoch.
Majiteľa novších vozidiel by mal pred roztlačováním odradiť fakt, že s najväčšou
pravdepodobnosťou prenikne benzín spaľovacím potrubím do katalyzátora, kde sa po
naštartovaní vozidla vznieti a katalyzátor zhorí.
Je dobré mať na pamäti, že pri nenaštartovanom vozidla nefunguje posilňovač
riadenia a bŕzd, nieto treba ABS. Samozrejmosťou by mali byť dohovorené signály
medzi vodičmi.
1. Prvý (červený) kábel pripojíme na kladný pól (+) vybitej batérie
2. Druhý koniec červeného kábla pripojíme na kladný pól (+) nabité batérie.
3. Druhý (modrý) kábel pripojíme na záporný pól (-) nabité batérie.
4. Druhý koniec modrého kábla pripojíme na dobre ukostrené miesto, napríklad na
blok motora vozidla s vybitou batériou
Najvhodnejšie je kovový diel, pripojený k bloku motora. Kábel zásadne nepripojí
k zápornému pólu vybitej batérie. Za nepriaznivých okolností by totiž mohlo dôjsť
k preskočenie iskry a následne k výbuchu batérie.
Naštartujeme auto s nabitou batériou a necháme bežať. Potom skúšame naštartovať
auto s vybitou batériou. Štartér nezapíname bez prerušenia na dlhšie ako 10 sekúnd,
pretože spustení motoru dochádza k veľkému odberu prúdu a svorky a káble sa nadmerne
zahrievajú. Pre ich ochladenie robíme medzi štartovacími pokusmi aspoň polminútové
prestávky.
Pri úspešnom štarte necháme motory obidvoch áut ešte 3 minúty bežať.