Stav brzdovej kvapaliny.
Nádržka brzdovej kvapaliny sa nachádza v motorovom priestore. Na šrubovaciom viečku
je vzdušňovací otvor, ktorý nesmie byť upchatý.
Nádržka je u väčšiny áut priesvitná, takže stav brzdovej kvapaliny môžeme kontrolovať
zvonku. Príliš nízky stav brzdovej kvapaliny naviac signalizuje aj kontrolka
(záleží od druhu auta) na prístrojovej doske. Napriek tomu sa odporúča skontrolovať
pri pravidelnej prehliadke aj nádržku brzdovej kvapaliny.
Hladina brzdovej kvapaliny musí ležať medzi ryskami MAX a MIN. Kôli postupnému
opotrebovaniu brzdového obloženia dochádza časom k nepatrnému poklesu hladiny
brzdovej kvapaliny. Ide však o normálny jav a kvapalinu preto nie je potrebné
doplňovať.
Ak však brzdová kvapalina behom krátkej doby výrazne poklesne, je to známka úniku
kvapaliny.. V takom prípade musíme netesné miesto rýchlo nájsť. Z bezpečnostných
dôvodov necháme kontrolu brzdovej sústavy na odborný servis.
Brzdové obloženie - kontrola.
Pretože opotrebovanie brzdového obloženia na strane spolujazdca býva väčšinou o
niečo väčšie než na strane vodiča, odporúčame dať dole koleso na strane spolujazdca.
Označíme si farbou polohu ráfiku vzhľadom k náboju, aby sme potom mohli vyvážené
koleso nasadiť späť do vyváženej polohy. Povolíme šruby kolesa (auto musí pritom
stáť na zemi).
Zdvihneme prednú časť auta a dáme dolu koleso. Posuvným meradlom zmeriame hrúbku
vnútorných a vonkajších brzdových doštičiek (s kovovou doskou).
Hranica opotrebovania predných brzdových doštičiek (napr. VW Passat) je 7mm s
kovovou doštičkou. V takomto prípade vymeníme brzdové obloženie.
Predné koleso nasadíme podľa označenie, ktoré sme si pripravili pri demontáži..
Šruby nepotierame vazelínou alebo ojejom.